THE RUSSIAN AMERICAN

YouTube permanently blocks Russian right-wing, Christian news network

News
Dubbed 'Fox News of Russia,' Tsargrad's channel had a million subscribers, promoted conservative values, and was critical of liberal elites.

Google’s press service cited the “violation of legislation on sanctions and trade rules” as the reason behind the decision. The United States sanctioned the network’s founder, Russian billionaire Konstantin Malofeyev, in 2014.

Tsargrad TV posted screenshots of the network’s blocked Google account on social media on Tuesday, July 28, after receiving an error message saying, “Your Google account has been disabled and cannot be restored because it violates export laws.”

The network is now planning to challenge Google's decision in court.

“We didn’t receive any warnings, notices, or strikes from YouTube. Moreover, the service’s administration isn’t explaining the reasons for the block. They simply won’t get in contact with us, so we are planning to resolve the conflict in court,” stated Tsargrad TV editor-in-chief Darya Tokaryeva.

Russian Foreign Ministry Spokeswoman Maria Zakharova commented on the matter, calling Google’s decision “yet another example of political censorship, a violation of freedom of speech and the principle of equal access to information.”

Sources: Meduza, MFA

The Russian American is a community-driven and ad-free online publication. Please consider following us on FacebookTwitter, and Instagram.